Nya naglar

- 2014-10-02 -

Kom på att jag glömt visa mina naglar jag gjorde för ett par dagar sedan hos effi. Är helt käär..

imageimage

Valde en lite mer ”praktisk” längd denna gången, eller ja enligt de flesta är väl detta ändå en lång längd. I like it!❤️😃

Är verkligen så glad över att jag har hittat effi som gör både snygga och bra naglar som håller och hon har massa egna idéer och älskar att skapa nya designer!
image
Där finns kontakt-uppgifter också, ni kan även besöka henne Facebook sida för det: https://m.facebook.com/profile.php?id=145487218840782
Tack igen effi/mamacita ❤️

Ben

- 2014-09-30 -

Idag var det ben på gymmet med extra fokus på baksida lår-rumpa. Har känt bättre utveckling på mina ben nu det sista och har verkligen lagt FOKUS på benträningen. Okej jag har alltid lagt fokus..men man kan alltid lägga lite MER! Med både teknik, vikt, reps, övningar. Känner att jag har hittat något som funkar bra för mig. Sedan skall man veta att även om utvecklingen känns okej så byggs muskler inte över en natt. Men det gör mig inget, jag tycker det är så kul med träning och allt runt om det såsom kost och planering Ja tillome planeringen älskar jag. Kan lugnt säga att detta är en livsstil jag trivs med :)

 

Dagens övningar blev

Squats i maskin 5×12 (tyngre vikt för varje set upp till set 4)

Hip thrust 5×12

Benpress 5×12

Cable kickbacks 4×15

Sittande lårcurl 5×12

Hip thrust 5×12

 

Och som jag tidigare sagt så kör jag nu mage varje dag! :) Blev 2 magövningar superset’ade med varandra idag, i vanliga fall kör jag 3-4 övningar. Minst 200 reps om dagen =) Skall bli spännande att se vilka resultat det kommer att ge.

 

Försöker alltid att hitta sätt att hålla motivationen uppe och öka den om möjligt. Har ju Amanda Latona som bakrundsbild på telefonen så känns passande med några bilder på henne på tal om rump-träning också eftersom hon har en utav de bästa rumporna och kroppen enligt mig. Love her =)

3ca0fc08bf876224ff18047e803a8f69amanda

Och som ni säkert ser så är hon perfekt motivation för abs-träning också ;)

tumblr_mb8xitLY271rxbkp1o1_5002014-bikini-international-amanda-latona (1)

8 weeks challenge

- 2014-09-25 -

Hej där!

Har under en period funderat på att göra detta på bloggen… Nämningen en ”8 weeks challenge”

Detta är något som ALLA kan haka på, ja i alla fall alla som har någon form av intresse för träning.

Utmaningen är induviduell och behöver inte ha att göra med någon deff, bulk eller liknande. Målet med denna utmaningen är att utmana sig själv på något vis inom träningen och pusha sig till en ny nivå. Bra är också om man för någon typ av ”logg” för att verkligen hålla koll på sig själv och se att man håller sig till utmaningen och utvecklas. Berättar lite nedan vad mina mål med dessa 8 veckor är.

- Hålla kosten precis som jag vill 6 dagar i veckan och unna mig ett mål på helgen 

Håller redan min kost bra, men det finns alltid rum för förbättring och det är precis det denna utmaningen skall handla om, förbättring! Dessutom att endast unna mig 1 mål på helgen, som ofta gärna blir 2…ibland 3…

- Öka i styrka. 

Även här finns det alltid rum för förbättring och mitt mål är att göra en matbär skillnad i styrka. Mitt mål är även att öka i muskelmassa vilket man absolut kan göra på 8 veckor, men det är lite svårare att mäta på så kort tid.

- Köra mage varje dag (åtminstoende 5 dagar i veckan)

Mitt senare mål är att få bättre mage och här ligger stort fokus under min utmaning. Mage är något jag gärna slarvar med, men nu skall jag köra det varje dag. Minst 200 reps av någon form av övning/övningar.

 

Detta är min utmaning. Vill ni haka på min modell så är ni såklart väldigt välkomna att göra det, annars skriv upp några mål som du verkligen vill hålla dig till det vi gör gemensamt är att köra dessa 8 veckorna ihop med våra mål! Lite extra, som sagt, det finns alltid rum för förbättring och utmaning!

 

För er som vill ha hjälp och stöd under dessa 8 veckorna kommer jag erbjuda ett paket – skicka iväg ett mail till mig med rubriken ”8 weeks challenge”

Linneatheo@gmail.com

 

och som sagt, det spelar ingen roll om du vill komma igång med träningen, bulka, deffa…utmaningen är till för just dina mål. Vi alla har alltid rum för förbättring, sköta kosten bättre, köra hårdare på gymmet..

Utmaningen startar nästa vecka (jag har redan tjuvstartat lite) och vill man så får man självklart hoppa på utmaningen senare, eller köra kortare….fortsätta längre.

Ni som vill haka på har till måndag med att förbereda er – (köpa löparskor, köpa gymkort, slänga ut godiset eller vad det nu kan tänkas vara…)Nu kör vi!

DSC_0077

Beach Photoshoot

- 2014-09-23 -

Eftersom jag hade med mig min egna lilla fotograf på resan, Effi är otroligt duktig och intresserad utav foto – så blev det lite bilder under resan. Bland annat dessa på kvällen/skymningen på stranden… Dessa bilderna är bara för skojs skull, de är inte redigerade eller ändrade på något sätt eller vis. Helt ”raw-material” ;D Och bjussar på min off-form..:P

 

Men, det är ju alltid kul med lite bilder på bloggen!

(Gjorde även ett foto-jobb för en kennel men de bilderna kommer lite senare!)

DSC_0348DSC_0293DSC_0285DSC_0255DSC_0270DSC_0273

ben

- 2014-09-21 -

Har just ätit min post-workout måltid bestående av kyckling och sötpotatis med sallad. Jag älskar verkligen sötpotatis som nog flera av er redan vet haha… direkt efter träningen dricker jag alltid mitt protein, Protelux 360 och inom en halvtimme efter det käkar jag middag hemma. Jag käkar alltid kolhydrater efter träningen oavsett vilken tid jag tränar på. Jag är verkligen ingen det är sent på kvällen så jag hoppar mina kolhydrater människa… :P

 

Man kan verkligen påverka återhämtning och prestation så extremt mycket med rätt kost och rätt kosttillskott. 

Innan mina pass (30-45 minuter innan) laddar jag upp med min PWO Animus under passet sippar jag på aminosyror blandat med vatten i min shaker, just nu är Ultra Pure Bcaa i smaken äpple min favorit =) och direkt efter passet tar jag mitt protein. Allt för att  vara ”heltäckt” under träningen! ;)

 

Samtliga produkter finner ni på www.bmrstore.com

2014-09-21-1449_541ec96c2a6b227b6ced2ba7

Förvarar alltid kosttillskotten i min smartshake, så slipper jag ta med hela burkarna till gymmet. Smidigt och bra!

 

Övningarna idag blev

Squats pyramidset totalt 6 set

Benpress pyramidset totalt 5 set

Benspark 6 set

Sittande lårcurl 7 set

 

Sedan hann vi tyvärr inte mer, Marc skulle iväg på ett möte och jag hade ingen musik med mig och att träna ensam utan mina lurar kändes inte så lockande idag även fast jag gärna hade kört någon övning till så vart jag väldigt nöjd med passet och kände att det tog ordentligt!

Väntar nu på att Marc skall bli klar på mötet så skall vi mysa ikväll. Han har varit i Danmark över helgen och innan det hann vi inte ses så speciellt mycket efter min resa i Grekland. Hann ska även starta sin diet inför vinterns tävlingar imorgon så vi skall planera lite inför det, jag ska coacha honom även i år=)

Blir mysigt att spendera kvällen ihop. Imorgon är det tillbaka till ”vardagen” med jobb online och klienter på gymmet. Efter jobbet ska jag köra armar med Jonna, på Exhale såklart, Kommer bli riktigt nice. Stark grym och peppande tjej!

Grekland del 1

- 2014-09-21 -

Sitter just nu och väntar på att få äta, haha.. senare skall jag köra ben ihop med Marc, så blir lite uppladdning inför det. 

Tänkte att jag likaväl kunde passa på att berätta lite om greklandsresan, främst i bilder men med lite text också.

 

Från start…

Tidigt en tisdagsmorgon för lite drygt 3 veckor sedan kom Effi och hennes man, George som skulle köra oss till flygplatsen för att hämta upp mig. Vi skulle först mellanlanda en gång i Berlin om jag minns rätt för att sedan flyga till Thessaloniki som var våran första destination.

Thessaloniki är för er som inte vet greklands näst största stad, en stad jag gillade otroligt mycke och absolut kan tänka mig att besöka igen i framtiden. En sådär ”lagom” stad som ändå är stor men inte förvirrande stor och med den extrema storstadsstressen som jag kände av i Aten (berättar mer om aten senare då det var vårat sista stopp i grekland)

Vi kom fram någon gång mitt på dagen till vårat superfina hotell The Met. Vi bode både på hotell och hos effis bekanta/familj under resans gång. Vi bodde 4 dagar på The Met och det är ett utav de fräshaste hotellen jag bott på så åker ni till Thessaloniki så kan jag verkligen rekommendera detta hotell de hade dessutom en kostnadsfri buss som gick till och hem från centrumet av staden. Praktiskt!

Något jag älskade med Thessaloniki var ”promenaden” som sträckte sig flera kilometer längs havet/hamnen. 

10405468_10152316280427555_3890336018778524514_n10606460_10152316280792555_1493149783867910167_n10364127_10152316280582555_4089441018314392234_n983764_10152316284162555_8487386463982857632_n

Träna gjorde vi också…Och som tur var så hade alla 3 (!) hotellen vi bodde på i Thessaloniki bra gym!10660151_10152315943092555_4879122433656343091_n10647135_10152316281037555_4245790977570100450_n16048_10152311362482555_7671686153163503038_n

Lite shopping, nöje och utgång hann vi också med. Alkoholfri utgång med cola zero…

1908063_10152317908082555_617797545544942932_n10659240_10152317909112555_3861583035317093919_n

För att inte tala om alla SMARRIGA och hälsosamma hotell-frukostar vi har fått avnjuta

10418389_10152319219317555_7578381344769981691_n10636073_10152338546557555_1722465610617965851_n

Har MASSVIS med bilder jag vill dela med mig av men detta var en liten start, nu kurrar magen och klockan tickar så det börjar bli dags att göra i ordning mig för träningen… Men fortsättning följer!!! =)

 

Fransförlängning Beautycorner

- 2014-09-19 -

Igår var det dags för Frans-påfyllning hos aha roea på beautycorner i Göteborg! Rekommenderar er alla ett besök hos henne. Inte nog med att fransar i allmänhet är så jäkla skönt, tränar man är det extra skönt att se fräsh ut utan smink också för jag antar att det är fler än jag som inte gillar att bära smink på gymmet 😉😃👍
image

Besök http://www.bcorner.se för mer info ochglöm inte att om ni uppger koden Linnea så får ni 200:- rabatt på ert första besök och 100:- rabatt vid påfyllning! Bra va 😃
image

kämpa

- 2014-09-18 -

Har sedan jag kommit hem varit extra trött och haft ledvärk – de påminner mig verkligen om vilken effekt mina kosttillskott har på kroppen! På semestern har jag slarvat med att ta mina tillskott som hjälper mig dagligen med lederna och kroppen. Så fort jag kom hem iförrgår började jag ta Omega 3 samt multivitamin som vanligt och är helt säker på att lederna kommer kännas mycket bättre snarast =)

Igår blev det ben på gymmet. Energin kunde varit högre men blev otroligt stolt över att jag genomförde passet ordentligt trots min låga energi. Idag ska jag köra axlar och mage med Marc, kommer bli sjukt kul och ett riktigt bra pass där vi får peppa varandra =)

Har förövrigt inga resor inplanerade nu så är tufft att inte ha något att längta till..:( Har lite lösa planer på någon weekend eller så men inga datum satta. För sparandets skull är det såklart bra, men älskar man att resa så är det trisst såklart. Resa är något som får mig att må så otroligt bra. Nästa större resa blir nu till sommaren nästa år till kära Los Angeles <3

 

Mina kära Omega 3 och multivitamin, kommer aldrig missa att ta er igen!

hämta (2)hämta (1)

stats