Tränat åklart

- 2014-04-16 -

Hej på er, eller gokväll skall jag kanske säga.
Kom hem från gymmet för en stund sedan, de 2 senaste dagarna har varit en liten motvillig dipp när de gäller träningen. Inte motivationsmässigt eller så, har bara inte mått helt ok psykiskt och visst är det sjukt hur mycket vår kropp påverkas av det… Har inte kunnat ha samma fokus även fast jag tar ut mig så blir det inte samma grej när man har tankarna lite på ett annat håll. Har också sovit dåligt och oroligt…min sjukdom som förhoppningsvis börjat läka nu känns som det bromsas när huvudet inte är med kroppen i läkningsprocessen.. Kropp och huvud går verkligen hand i hand.
Menmen.. Nog om det, positiva är att jag iaf gått till gymmet även under dessa dagar, får försöka vara positiv och berömma sig själv :)
Nu ska jag försöka koppla av lite, förhoppningsvis i form av lite telefonstöd av Petra som är hemma i Sverige nu💕

Kram och gokväll!
imageimage

motivation

- 2014-04-16 -

]En stor förebild för mig inom kost och träning är Jim Stoppani.

Han har en otroligt kunskap inom kost och träning med bra teorier och idéer. Tränar hårt och äter rätt. Rätt och slätt ;)

http://www.youtube.com/watch?v=dhNn-rkvqyQ[/youtube

Diet

- 2014-04-10 -

Får mycket frågor ang min diet – ”vad går du på för diet” osv. Har skrivit detta många gånger men här kommer det en gång till lite kortfattat=)

Diet – ingen speciell diet! Har skräddarsytt en kosthållning för mig, ingen diet där kolhydrater skippas, fett höjs/sänks…

Äter rätt och slätt varierat och Högt protein samt både kolhydrater och fett inkluderat i kosten. Håller alltid proteinet högt både off och on, Även fast kroppen såklart inte kan ta upp hur mycket protein som helst åt gången så tycker jag att protein har andra posetiva effekter såsom ökad mättnad, protein är dessutom en ganska lång och svår process för kroppen att omvandla till kroppsfett.

Proteinkällor såsom: Kyckling, kalkon, kvarg, keso, proteinpulver, äggvita, proteinbars(utan socker).Största procenten av mitt dagliga protein består av animaliskt protein, alltså kött. Ljust kött.

Kolhydratskällor såsom: Havregryn, sötpotatis, råris bär. Mestadels långsamma kolhydrater, med undantag för efter träning.

Fettkällor såsom: Mandlar, cashewnötter (hela eller egengjort smör på dessa) Ägg, lax

Varje måltid innehåller minst 20g protein. 

Fett lägger jag till på morgon och em/kväll främst

Kolhydrater äter jag mer eller mindre i varje måltid, nästan allt innehåller lite kolhydrater men räknar tex inte med grönsaker här direkt. Alltid kolhydrater vid frukost och runt träning före/efter.

Sedan varierar jag mig lite gällande intag beroende på om och vad jag tränar. 

 

Gällande träningen så har jag lagt till en del cardio nu, det är det min kropp och förbränning svarar bäst på, vi alla är olika där. Men för mig fungerar en kombo mellan nedskruvat intag av mat och ökad cardio, inte det ena eller det andra på något extremt sätt.

Kör nu 50min morgoncardio på morgonen varav 10-15min intervaller.

Efter överkroppspass kör jag 20-30minuter medelintensiv cardio på ex crosstrainer

på bendagar kör jag lite efterförbränning i ca 15 minuter på löpbandet. Tycker detta är bra på bendagar för att bränna ur det sista och få en bra genomblödning, går i brant backe och ibland sänker jag hastigheten och kör utfallssteg.

Tränar tungt på gymmet och fokus ligger som alltid på styrketräningen för att bygga upp kroppen och också för att styrketräning är riktigt effektivt som förbränning också och bra mycket roligare med kan jag säga ;) har nu kört efter mitt egna upplägg, 10 dagars split så kör inte veckoschema men blir ben var 2-3 dag, med ungefär 72 timmars vila mellan. Överkroppen delar jag upp. 2 av 3 benpass kör jag igenom hela benen och sista dagen fokuserar jag på rumpa-baksida lår som jag förövrigt skall köra idag ;)

Repsen ligger på 10-12, men kör var 3-4 period med högre reps.

 

Kosttillskotten är också sjukt viktiga för mig och speciellt på diet. Så här ser mitt kosttillskott-schema ut nu under deffen.

Innan morgoncardio

2st tartarus & 2 st ketoz (tar dessa direkt när jag vaknar med ett stort glas vatten som jag har förbrett kvällen innan för att låta de verka lite innan de är dags för cardio) 

Under morgoncardio

Duramax aminosyror/BCAA

Till frukost

CLA (tar dessa under de 3 huvudmåltiderna frukost, innan träning & efterträning som är mina huvudmål)

Innan träning

Animus pwo

Under träning 

BCAA

20-30 min innan efterförbränning

1 ketoz

Samtliga produkter är från www.bmrstore.com och ni kan få dem för 10% rabatt med denna rabattkod:  LINNEA9015-2952BMR på hela er beställning, bra va!

Tar även extra omega3

Nu skall jag tagga inför dagens benpass!! Hur laddar ni inför pass? Jag brukar sätta på grym träningsmusik eller kolla på motivationsvideos!

YouTube Preview Image YouTube Preview Image

naglar

- 2014-04-10 -

fixade nya naglar för typ 1,5 vecka sedan så nu kanske de inte räknas som nya längre men…:P Ni som följer min blogg vet att detta är något jag gör ofta, typ var 3-4 vecka. Max var 4 vecka, helt enkelt för att jag äälskar naglar :D Nu har min favvo-nagel-tjej även börjat jobba på salong en dag i veckan, på onsdagar mer bestämt.

Översta bilden visar salongen som Effi jobbar på på onsdagar & nedersta bilden är mina snygga naglar!!=) Kontaktinfo hittar ni på båda bilderna samt fler bilder på hennes instagram, Nailsbyeffi :)

10250775_10152032945382555_1609095575_n10173200_10152032945377555_1694303201_n

Förövrigt..när jag ändå är igång med skönhetsgrejer så är jag riktigt sugen på en förändring med mitt hår, kan bli kul nu innan resan och Fitnessgalan om 4,5 veckor…Något i denna stilen, tycker ombre är så sjukt snyggt och har tyckt längre men har inte riktigt blivit av bara. Vad tycker ni?=)

10248999_10152032937107555_1975527931_n

veckans mått (togs i lördags)

- 2014-04-09 -

Veckans resultat, eller förra veckans blir det nu då. Togs i lördags, publicerar ju alla mina resultat på bloggen varje vecka :)

 

Minskning sedan föregående vecka

Lår – 2cm

Rumpa – 0,5cm

Midja -0cm

Arm -0cm

 

Total minskning 2,5 cm

 

Minskning sedan start 7 veckor sedan

Lår -5cm

Rumpa – 4,5cm

Midja -5,5cm

Arm -1,5cm

 

Total minskning på dessa 4 områden sedan start 16,5cm 

Fortsätter kämpa nu! Lyfter fortfarande tungt på gymmet som alltid, varierar set&reps, har lagt till cardio på morgon och kortare cardio efter styrketräningen. Det är fullt möjligt att deffa och bygga samtidigt, det är svårt men det går. Gör det själv och har många kunder som gör det. Med rätt underskott, rätt träning, kosttillskott för maximal möjliga återhämtning och måltids-timing. Börjar få fram lite mer linjer på benen/rumpan nu, bilden togs förra veckan.

10167982_10152020999707555_897691738_n

Några av mina duktiga klienter som skall tävla på fitnessgalan sliter på med grymma resultat! Julia som har gjort verkligen allt, och dessutom med ett leende på läpparna och en jäkla posetiv inställning har fått grymma, och riktigt välförtjänta resultat.kkk

Så duktig är du Marc <3 

1237649_10152414910289924_7135215695555691088_n

 

Nu Skall jag betala lite räkningar….c you=)

Gym

- 2014-04-07 -

Axlar bröst och cardio. Lite bål med.. Lets goo:)

image

Donardag

- 2014-04-06 -

Söndag idag. Innebär övningsköra, jobb, checka in med online kunder, träning… Dagen startades med 50 min svettig morgoncardio
image
Har fått reda på provsvaren från mina cell-tester nu. Ni som följt min blogg vet lite om detta men har hållt detta väldigt privat då jag de senaste månaderna mått otroligt dåligt (man är ju bara människa) och inte riktigt känt mig redo att prata om detta. Detta har orsakat frånvaron här i bloggen… Komme snart att berätta lite om detta i något inlägg men kommer hålla det utanför bloggen till stor del då det är något väldigt jobbigt för mig. Hoppas ni har förståelse.
Nu ska jag borsta utföra morgonrutinen (borsta tänderna, smörja händerna, smörja naglarna, borsta håret och sätta upp det, intressant va ;) ) Sedan skall jag övningsköra. Ha det toppen ❤️❤️imageimage

Resa bokad

- 2014-04-01 -

LA 20juni-16juli bokat. Kommer bli så underbart. Funkar bra som motivations-boost till träningen också, dags att komma i bra form :)

Los-Angeles-DT

 

stats