Proteinbulle | Linnea Theodorsson

Linnea Theodorsson

Annons

Proteinbulle

Ja, eller vad man nu ska kalla det. Brukar ibland göra en tunnare variant utav denna och då funkar tjockpannkaka bra men denna får heta bulle!

Detta har jag i denna portionen;

1,5 dl chokladprotein BMR Protelux – ger en riktigt fyllig chokladsmak som många andra protein misslyckas med.

1,5 dl äggvita.

1 msk bikarbonat

lite sötningsmedel.

Vispar ihop ingredienserna och kör in det i ugnen ca 10 min. Man får hålla lite koll för ena minuten kan kakan vara jättelös och andra klar. Sticker en gaffel igenom och känner efter, den ska vara lite mjuk imitten så chokladen blir “geggig” när man delar den på mitten…mmm! Varierar mängden på ingredienserna lite efter känsla men detta är standardreceptet. På bilden hade jag tränat så behövde lite extra kolhydrater så la till några skivor banan. Banan och choklad är ju så gott ihop! Annars är bär en riktig höjdare:) Try it out! Och btw..lägg i en hög smal form annars får du en platt pannkaka och använd bakplåtspapper annars får du nog äta kakan från plåten..ordagrant

image_1348931727720326

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. m

    Hej Linnea, vill börja med och tacka för en bra träningsblogg 🙂
    Hoppas du vill svara på min fråga. Är jag helt ute och cyklar om jag tänker träna såhär i några veckor?
    Överkropp
    Armhävningar eller bänkpress
    Bicepcurl
    Dips med viktskiva i knäet
    Frivändning med stång
    Pekdeck
    Flyes

    Underkropp
    Knäböj djupa
    Utfall
    Benpress i maskin
    Marklyft
    Magövningar – Plankan, sidoplanka.
    Lycka till med träningen 🙂
     

Annons
stats